dijous, 24 de desembre del 2009

Previ a les Festes

Abans de que comencem a tastar vins aquestes festes, m'agradaria comentar dos vins que vaig tastar el passat 19-12-09, aprofitant que era l'aniversari del meu nebot i que el meu germà ens va deleïtar amb un parell de perles.

Són vins de la bodega Clos del Portal, DOQ Priorat, situada entre el Lloar i el Molar, poblacions no massa conegudes, però que pel que es veu també treballant molt bé el vi.


Els vins tenen noms molt suggerents: Negre de Negres i Somni, ambdós eren del 2007.


Comencem:


NEGRE DE NEGRES 2007

Coupatge: Carinyena, Garnatxa, Cabernet Sauvingnon i Syrah


Criança: 12 mesos roure francés


Graus: 15


Cata: Més que comentar les notes de cata diré que personalment crec que
el vi no estava en el seu millor moment. Potser no per culpa del propi vi,
sino per que es va servir excessivament fred i no el vàrem deixar reposar.
El comentari general va ser molt positiu (potser el meu no tant). S'ensuma
que és un priorat, no falla, aquell toc mineral, lleugerament metàl.lic, incon-
fundible, tot i que com ja he dit estava massa fred i no el vàrem deixar prou
temps per que evolucionés (les ànsies...).

Si bé és un bon vi, jo el vaig trobar molt amarg, excessivament amarg i amb
un excessiu grau alcohòlic. Si, si, ja sé que els priorats són alcohòlics, i aquesta

és una de les característiques d'aquests vins que m'agraden. Però l'excès

d'amargor i el grau alcohòlic van fer que no el disfrutés com calia.
Val a dir, que passada mitja horeta el vi havia millorat molt i molt, avia perdut
aquella amargor (quasi picor) i es començava a mostrar com un gran vi.


Una mica tard, doncs ja s'havia obert el seu germà gran, el Somni, i es clar,


mi vaig llençar de plè.


SOMNI

Coupatge: Garnatxa, Carinyena i Syrah

Criança: 16 mesos roure francés

Graus: 14'5

Cata: Aaaaaiiixx, aquest va fer mal. Realment sembla el que és, és a dir, el
germà gran del NdN. Aromes a fruita madura, com l'altre, mores i prunes, amb
lleugers fumats i tocs florals. Color maravellós, fosc, opac, quasi negre.
En boca és extremadament afinat, suau, sedós, amb tocs làctics, gens amargant,
segueix mantenint el toc alcohòlic, però en aquesta ocasió no fa "mal". La seva
presència s'allarga i perdura en boca. Ohh la la. Gran, sí senyor, gran vi.
És un priorat, no hi ha dubte, un priorat dels que a mi m'agraden, potent en
essència, però afinat, de pas molt agradable, làctic i mineral.

Feia temps que no probava un bon priorat com aquest.
El preu està sobre els 30-35 euros, però per què no...cal provar-lo.

Per últim destacar el disseny de les etiquetes, prou curiós i encertat.

Us deixo, a veure que tastem aquestes festes i a veure que podem comentar.

Salut.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada